Hymercar-retkeilyautomallisto päivittyy ja laajenee

Hymerin retkeilyautomallisto laajenee uudella, edullisemmalla Fiatin pohjalle rakennetulla HymerCar Free –mallistolla. Ison päivityksen saa myös hyvin menestynyt Mercedes-Benz Sprinter -pohjainen Grand Canyon S.

Reilut kaksi vuotta sitten esitelty Mercedes-Benz Sprinterin koriin rakennettu Grand Canyon S on saavuttanut Suomessakin merkittävän markkinaosuuden. Se on premiumluokassa eniten myyty retkeilyauto ja suurin osa Suomeen tuoduista on myyty nelivetoisena.
Nyt kun Sprinter uudistuu, myös Grand Canyon S saa pohja-autonsa osalta merkittävän päivityksen. Ensimmäiset takavetoiset versiot saapuvat Hymer-kauppiaille marraskuussa. Maaliskuussa Grand Canyon S:stä saa myös uuden nelivetoisen mallin.

Sprinterin uudistetun alustan myötä tarjolla on lukuisia uusia turvallisuuteen ja mukavuuteen liittyviä vakio- ja lisävarusteita. Turvavakioina ovat muun muassa sivutuuliassistentti, molemmat turvatyynyt ja aktiivinen jarruassistentti. Mukavuusvarusteiden keskeisiä elementtejä ovat vakionopeuden säädin, puoliautomaattinen ilmastointi, sähkötoimiset ikkunat ja ulkopeilit ja kaukosäätöinen keskuslukitus sekä henkilöautomainen ohjaamo, johon saa lisävarusteena 7 tai 10 tuuman näytöillä varustetut monipuoliset multimedialaitteet.

Grand Canyon S:n saa myös uudella HymerCarin kattovuoteella varustettuna. Tämä lisävaruste mahdollistaa mukavan neljän hengen yöpymisen ja kattovuoteeseen voidaan ohjata myös lämmityskanava viileämpiä öitä varten.
HymerCar Grand Canyon S:n hinta alkaa 66 700 eurosta.

Edullinen uusi HymerCar Free

Retkeilyautojen suosio kasvaa kaikissa Euroopan maissa nopeasti. HymerCar monipuolistaa perinteistä Fiat-pohjaista mallistoaan edullisemmalla retkeilyautomallistolla HymerCar Free:llä. Sen vakiovarustetaso on kilpailijoitaan korkeammalla, mutta lähtöhinta on saatu suurtuotannon etujen kautta todella kilpailukykyiseksi: uuden, aidon Hymerin onnelliseksi omistajaksi pääsee näin jopa alle 50 000 eurolla.

Mallistossa on kolme pohjaratkaisua; kompakti 5,41-metrinen Free 540, 5,99-metriset Free 600 ja Free 602. Kahdessa ensin mainitussa vuoteet ovat poikittain, mutta 602-versiossa pitkittäin, mikä on tässä pituusluokassa harvinaista. Tästä huolimatta autossa on kunnollinen 21 senttiä leveä puolikorkea vaatekaappi. Keittiössä jääkaappi on viety keittiöelementin päätyyn, joten sitä on kätevä käyttää myös liukuoven ollessa auki.

Jo valmiiksi hyvällä perusvarustuksella myytävää Free-mallistoa voi täydentää edullisella alustapaketilla sekä Ready to Camp –paketilla, jossa saa 1240 euron hintaan 16 tuuman kevytmetallivanteet, eristeverhon ohjaamon, ratin ja vaihdekepin nahkaverhouksen sekä kolme lisäpistoketta. Hymerin turvallisuusfilosofian mukaan molempien etumatkustajien turvatyynyt kuuluvat vakiovarustukseen.

Sisustuksen osalta HymerCar Free jatkaa Grand Canyon S:n modernia linjaa. Sävyt ovat moderneja ja antavat tilan tuntua. Istuinten kuosivalikoima kattaa kuusi vaihtoehtoa normaaleista tekstiileistä ylelliseen nahkaan.

Myös HymerCar Free –mallistoon on saatavissa nostettava kattovuode lisälämmityksellä. Vuoteen koko on 200 x 135 senttiä. Hintaluokka huomioon ottaen malli toimii siis erinomaisesti vaikkapa automatkailun aloittavan nelihenkisen perheen lomakumppanina ja toimii samalla tarvittaessa koko perheen kakkosautona.

HymerCar Free - vieläpä juuri nostettavalla kattovuoteella - on esillä ensimmäistä kertaa Lahden Caravan-messuilla syyskuun lopussa.

Lisätietoja:

Vesa Riihinen
Merkkivastaava
vesa.riihinen [ät] erwinhymergroup.com
puh. 040-7615 155