Ci vm. 2020

Toimitus
23.8.2019
JAA TÄMÄ ARTIKKELI:

CI kuuluu Euroopan suurimpiin matkailuajoneuvovalmistajiin lukeutuvaan Trigano SpA- konserniin. Trigano valmistaa n. 13.500 matkailuautoa (11.000 puoli-integroitua-, integroitua- ja alkoviautoa sekä 2500 retkeilyautoa) neljällä eri tehtaallaan.

CI on pitkät perinteet omaava Italian johtava matkailuajoneuvovalmistaja. Se valmistaa alkovi-, puoli-integroituja- ja integroituja matkailuautoja sekä retkeilyautoja  Fordin ja Fiatin alustoille 38 vuoden kokemuksella. Merkki menestyksen avain Euroopassa on ollut hyvän laadun ja Italialaisen designin aistikas yhdistelmä kytkettynä erittäin kilpailukykyiseen hinnoitteluun.

CI- maahantuonti Suomeen aloitettiin vuonna 2017 ja se on tällä hetkellä ainoa Suomeen tuotava Italialainen matkailuautomerkki. CI:n tehtaan edustaja Suomessa on Olli Haverinen. Jälleenmyyjänä alusta lähtien on toiminut Ysitien Auton Oy. Neljällä paikkakunnalla henkilö- ja tavara-autoja myyvän yrityksen matkailuajoneuvokaupan toiminnot on keskitetty Ylöjärvelle. Ysitien Auton matkailuajoneuvomyynnistä vastaa yhtiön toimitusjohtaja Kimmo Tolvila sekä alan pitkän linjan osaaja Marko Mäkinen.

Uusi jälleenmyyjä Turkuun

Uutena jälleenmyyjänä Turun alueella aloittaa AutoAnttila. Toimitusjohtaja Ari Anttilalla on takavuosilta pitkä kokemus matkailuajoneuvokaupasta. Hän myi 90-luvulla sekä 2000-luvun alussa Pössl- retkeilyautoja. Päätoimiala AutoAnttilalla on ollut henkilöautojen myynti, matkailuajokauppa tulee jälleen luontevana ja vahvana lisänä sen rinnalle. Aisaparina mynnisä toimii Arin poika Arto Anttila.

CI on keskittynyt Suomessa puoli-integroituihin ja alkovimallisiin 170-hevosvoimaisella moottorilla varustetuihin Elliot- mallisarjan autoihin.

Elliot-mallisarjassa on huikeat 21 pohjaratkaisua, viisi alkovimallia ja kuusitoista puoli-integroitua ja alaslaskettavalla vuoteella varustettua puoli-integroitua. Elliot-mallien pituusskaala on 6,90–7,45 metriä. Elliot-mallien hinnat alkavat 59.900 eurosta.

Merkki on panostanut vahvasti Scandinavian markkinoihin. Kaikissa Suomeen tuotavissa Elliot-autoissa on Truma Combi 6E -lämmitin, lattialämmitys, lämmitetty ja eristetty harmaavesisäiliö ja 120 W aurinkopaneeli. Latttian vahvuus on 54 mm, seinien ja katon 31 mm. Eristemateriaalina on styrofam-vaahto. Myös sisääntuloportaassa ja lokasuojissa on lisäeriste. Katto, seinä ja pohjaelementti on pinnoitettu lasikuidulla.
CI Elliot on täysin puuvapaalla rakenteella oleva matkailuauto.

Kunnollinen ilmankierto, joka on tasaisen lämmön perusedellytyksiä on hoidettu CI-autoissa asianmukaisella tavalla. Seinäosastojen väliin on jätetty ilmarako,
joka varmistaa tasaisen ilmankierron ja tuuletuksen sekä estää tehokkasti kondenssikosteuden muodostumista.

Elliot -autot ovat hiljaisia. Paksu seinä- ja lattiaelementti eristävät hyvin ääntä, lisäksi alapohjan ja alustarungon välissä on resonanssiäänen välittymisen katkaisevat välikappaleet.

Autoissa on korin värinen etupuskuri ja peruutuskamera. Suuri pohjaratkaisujen määrä, moottoroidut flex-space takasängyt sekä puoli-integroitujen autojen nostovuoteet mahdollistavat lukemattomat tilaratkaisut.

Ci Kyros retkeilyauto

Mielenkiintoinen uutuus mallivuodelle 2020 siirryttäessä on Ci Kyros -retkeilyautojen lanseeraus Lahden messuilla. Kyros-retkeilyautomallisarjassa on kuusi pohjaratkaisua, 5,41-metristestä poikittaisvuoteella olevasta K2- malliista 6,3 metriseen metriseen KYROS DUO-.malliin saakka, joka on rakennettu pitkittäisillä erillisvuoteilla.

Kyros- mallisarjassa on panostettu upealla tavalla designiin. Korkeakiiltokaapit ja kaunis tumman ja vaalean puu- ja sisustustekstiilien käyttö tuovat tomivan kontrastin.

Kyros-retkeilyautojen lähtöhintataso on 48 700 euroa.

>>www.ci.it
Artikkeliin liittyvät hakusanat: 2020asuntoautoCimatkailuauto

Copyright © Matkailuajoneuvotuojat ry 2024